אוטוסטרדה - פורטל רכב

טעינת רכב חשמלי

ההחלטה לעבור לרכב חשמלי עשויה אומנם להיות יקרה בשלב הקנייה, אך היא משתלמת ביותר. זהו רכב ידידותי לסביבה ולטווח הארוך ידידותי גם ברמה הכלכלית. מחיר אחזקתו נמוך יותר, וכן ישנן הנחות משמעותיות במס אחזקה וצורך מופחת בתיקונים הודות לכך שלא נשרף בו דלק. הוא שקט ומתקדם, נוח ובעל עוצמה.

עם זאת, ישנו נושא אחד הדורש היערכות מיוחדת - נושא טעינת הרכב.

הטענת הרכב אשר מונע באמצעות סוללה, שונה מתדלוק ודורשת תשתית, מכשור ומחשבה מוקדמת. במאמר זה נעבור על אפשרויות הטעינה האפשריות לרכב חשמלי.

עמדת טעינה ביתית

המקום הנוח ביותר להטעין בו את הרכב הוא הבית, שכן אנו נמצאים בו בשעות שבהן אנחנו לא משתמשים ברכב. עמדה ביתית מותקנת בבית הלקוח על ידי טכנאי מהחברה. היא מתאימה גם לבתים פרטיים וגם לבנייני מגורים ומשמשת לטעינת סוללת הרכב באופן יומיומי. מומלץ לכל בעל רכב חשמלי להתקין עמדה זו ולנצל את יתרונה הגדול: כאשר משתמשים בה בכבל טעינה במהירות רגילה (AC), ניתן לנצל את שעות הלילה ולהטעין את הרכב במהירות נמוכה (כ-7 קילוואט), דבר שבריא לסוללה ומאריך את חייה.  

עמדת טעינה ציבורית

ברחבי הארץ פרושות עמדות טעינה ציבוריות המתאימות להצמדה של מטען עם חיבור  type 1   או type 2, כלומר, כל רכב חשמלי. הן שכיחות גם בחניונים, לצד קניונים וחניות של מקומות עבודה. עמדות אלו לא מספקות את המטענים, זאת משום שבעמדות עצמן אין מטען, הן רק בסיס לטעינה (כמו שקע לצורך העניין), לכן יש להצטייד במטען מראש, הלוא הוא מטען לרכב חשמלי. רוב העמדות מתאימות לטעינת AC למטענים עד 43 קילוואט בלבד, המתאימים לטעינה איטית (עד 12 שעות) או טעינה מהירה (עד 4 שעות).

עמדת טעינה מואצת

עמדות אלו נקראות פעמים רבות "עמדות טעינה מהירה", אך למעשה מדובר בטעינה מואצת במיוחד (מעל ל-50 קילוואט), אשר לה יש להיערך עם מטען מתאים, DC. מחיר המטען והשימוש בעמדה יהיה יקר יותר, אך התוצאות מאוד נוחות: תוך פחות מחצי שעה, היא מטעינה 80% מנפח הסוללה, כך ששיטה זו מתאימה למילוי הסוללה בנסיעות ארוכות במיוחד או במקרי חירום. מומלץ להטעין את סוללת הרכב כמה שפחות באופן זה, מכיוון שבטווח הארוך היא עלולה להינזק.

כבל חירום

כבל זה נקרא גם "כבל סבתא", חלקו האחד מתחבר לסוללה וחלקו השני יכול להתחבר לשקע חשמלי רגיל, כך שניתן להטעין אתו בבית מגורים או בכל בניין ציבורי בעל שקעים. עקב צריכת החשמל הבלתי רגילה, יש לנהוג בו בבטיחות להשתמש בו עד שעתיים בלבד.

למעשה, בזמן אחזקת רכב חשמלי, מומלץ לשמור בתא המטען של רכבכם בכל עת מטען AC  ומטען DC, בנוסף למטען הביתי. זהו פרט הכרחי ממש בדומה לצינור התדלוק שבו אנו משתמשים בכלי־רכב המונעים בדלק.

הבהרה

אנו משתדלים מאד לשמור על המידע באתר מעודכן עד כמה שניתן, אך יתכן כי יופיע מידע שגוי באתר. על הקורא לפנות אל האתרים של החברות עצמן בכדי לקבל את המידע המעודכן ביותר אודותיהן. אין בעלי האתר והמחברים נושאים בכל אחריות מסוג כלשהו לכל נזק שנגרם בעקבות שימוש במידע המופיע באתר.