אוטוסטרדה - פורטל רכב

מדריך לגרירה בטוחה

תוכן [ הסתר ]

דמיינו שאתם נוסעים בכביש הררי בצפון ופתאום הולכת לכם תיבת ההילוכים. אפשר להתחיל להתמרמר על הילדים המתבגרים שמפעילים תמיד את האוטו על הילוך שלישי, אפשר לצעוק לשמיים בתפילה ובעצבים, או שאפשר להתחיל לפעול. כמובן שיש נסיבות אחרות, יותר מתוכננות, שבהן צריך לגרור רכב, אבל במקרים כאלו אפשר יותר בקלות להתייעץ עם מומחה בתחום שיעזור לנו.

צעד ראשון: מוצאים רכב שיגרור

כצעד ראשון, כדאי שתמצאו רכב שיש לו יכולת לגרור. אם צריך לגרור רכב קטן, יש אנשים שמצליחים לעשות זאת אפילו עם כלי רכב לא סטנדרטי כמו אופנוע! אבל אם אתם מנסים לגרור רכב גדול או כבד, תהיו צריכים להשתמש ברכב עם יכולות ארבע על ארבע ועם משקל גדול משלו כדי שיוכל להתמודד עם המשא.

צעד שני: למצוא עם מה גוררים

גרירת רכב עדיף לעשות עם רצועה חזקה שיכולה לעמוד במשקל הכבד של האוטו. יש כאלו שעושים זאת עם חבלים, שזה פתרון סביר כשאין שום דבר אחר בנמצא, אבל עדיף להשתמש ברצועות יותר חזקות. אם אתם משתמשים בחבלים, כדאי לדאוג שיהיה מרחק משמעותי בין הרכב הגורר לבין הרכב הנגרר.

אפשרות אחרת היא לגרור עם עגלת משטחים מסוג זה או אחר. עגלה כזאת מקלה על הגרירה, אך לא תמיד יהיה קל להעלות את הרכב אל העגלה. עגלה כזאת מאפשרת לכם הרבה יותר שליטה על הרכב הנגרר וגם אינה מצריכה שיישאר נהג ברכב כדי לשמור על הכיוון של האוטו.

צעד שלישי: למה מחברים את רצועת הגרירה?

כאשר אתם מחברים לרכב הגורר, כדאי לשים לב כי לרכבים רבים יש בפגוש וו המיועד לגרירה, אליו אפשר לחבר את החבל. ברכב הנגרר צריך למצוא פתרון יצירתי יותר, אך כדאי לדעת כי ברכבים רבים יש וו מתברג ליד הגלגל הרזרבי שאפשר לחבר לקדמת האוטו.

צעד רביעי: הכן את האוטו הנגרר

לאחר שחיברתם את רצועת הגרירה ואבטחתם אותה, יש להכין את האוטו הנגרר. שתי הפעולות ההכרחיות - לשים את הרכב בהילוך ניוטראל, ואת המעצור הידני (ההנד-ברייק) להוריד גם כן. כדאי לדאוג שמשלב זה נהג הרכב הנגרר נמצא באוטו ושומר עליו שלא יידרדר עד שתתחילו בתהליך הגרירה.

צעד חמישי: הכנת הנהג הגורר

כשאתם גוררים עם חבלים, כדאי שיהיה מישהו ברכב הנגרר כדי שיוכל לבלום ולשלוט בהגה, ויוודא שהרכב לא סוטה בכביש. זו משימה לא פשוטה ודורשת עצבים של ברזל, אז כדאי לתת אותה לנהג מיומן ולא לנהג צעיר ולא מנוסה.

צריך להדריך את נהג הרכב הנגרר איך להתמודד עם סיטואציה שבה הרכב מתנתק מהרצועה - עליו להטות את הרכב לעבר השוליים ולהפעיל את אורות הבטיחות כדי להבהיר לנהגים שמאחוריו כי הוא במצוקה. באופן כללי עדיף שיישאר בתוך הרכב עד שאתם או נהג רכב אחר תגיעו אליו.

כדאי גם להבהיר לנהג הנגרר איך עליו לנהוג - עליו תמיד לשמור על קו ישר עם הרכב הגורר, ולדאוג לשמור על מרחק קבוע בין שני כלי הרכב. אסור לו לבלום חזק מדי - או שהרצועה הגוררת תיקרע, או שהרכב הנגרר יתחיל לאבד את הכיוון שלו כתוצאה מכך.

אם הוא רוצה לבלום כי הוא קרוב מדי לרכב הגורר, עליו ללחוץ בעדינות על הבלם. כך גם בשליטה על ההגה - עליו להיות עדין ורגיש לתנודות הקטנות של הרכב הגורר. גם הנהג הגורר צריך לשמור על נהיגה זהירה, אחידה ולא מבולגנת.

הבהרה

אנו משתדלים מאד לשמור על המידע באתר מעודכן עד כמה שניתן, אך יתכן כי יופיע מידע שגוי באתר. על הקורא לפנות אל האתרים של החברות עצמן בכדי לקבל את המידע המעודכן ביותר אודותיהן. אין בעלי האתר והמחברים נושאים בכל אחריות מסוג כלשהו לכל נזק שנגרם בעקבות שימוש במידע המופיע באתר.