אוטוסטרדה - פורטל רכב

קדילק

תוכן [ הסתר ]

קדילק המכונית האמריקנית היוקרתית המסורתית, נחשבת לאחת ההצלחות של תאגיד הרכב ג'נרלס מוטורס, שמצליחה ממרום שנותיה להפתיע מחדש עם דגם ה ? CTS החדשה.

במאמר הבא, נפרט אודות תולדות התפתחות יצרנית הרכב האגדתית קדילק, ונברר מהן האיכויות והדגמים הפופולאריים שהיו ויהיו באמתחתה של קדילאק.

הידעת?

  • יצרנית הרכב האמריקנית קדילק קרויה על שמו של מייסד העיר דטרויט וחוקר הארצות הצרפתי אנטון לומט קדילק.
  • אחת המכוניות הפופולאריות של קדילק שזכתה להצלחה רבה בשוק הרכב האמריקני היא לא אחרת מאשר קדילאק דוראדו.
  • אחד מלקוחותיה הראשונים של דגם ה - V16 של קדילק היה כוכב הגנסטרים של אמריקה אל קאפונה הידוע גם בכינוי פני צלקת.
  • יצרנית הרכב האמריקנית קדילק היא מותג הרכב הוותיק בארצות הברית שצבר כבר 107 שנים מאז היווסדו.
  • בשנת 1915 הציגה קדילק לראשונה בתולדות היסטוריית הרכב העולמית את מנוע ה - V8 הסדרתי הראשון בעולם.
  • קדילק הוא רכב השרד של נשיא ארצות הברית.

60 שניות על יצרנית הרכב האמריקנית הוותיקה קדילק

יצרנית הרכב האמריקנית היוקרתית קדילק נוסדה בשנת 1902 על ידי המהנדס הנרי ליילנד והמשקיעים ויליאם מרפי ולמואל בואן. מטרתה של יצרנית הרכב החדשה היה לייצר קו של מכוניות יוקרה עבור השוק האמריקני, זאת תוך הקפדה על שימוש בחומרים האיכותיים ביותר במשק.

בשנת 1902 השיקה קדילק את דגם הרכב הראשון שלה, שנחשב למכונית יוקרה מתקדמת ואיכותית שזכתה להצלחה רבה בקרב שוק צרכני הרכב האמריקנים.

לאחר שבע שנים, נרכשה קדילק על ידי תאגיד הרכב האמריקני ג'נרל מוטורס וכך למעשה הפכה למותג היוקרה של התאגיד.

קדילק מחזיקה בלא מעט פטנטים בתחום הרכב תחת אמתחתה, לרבות: מנוע בעירה פנימי הניזון מבנזין, התנעה חשמלית, תיבת הילוכים אוטומטית, מנוע ה- V8 הסדרתי וזכוכית הביטחון.

כבר בשנות ה - 30 ייצרה קדילק מכוניות אימתניות, חזקות ויוקרתיות עם מנועים כוחניים של 12 ו - 16 צילינדרים.

שנות הארבעים והחמישים היו מזוהות עם דגמי רכב מוחצנים וגדולים שהחזיקו בסימן ההיכר של המעצב הארלי ארל - הסנפירים האחוריים.

משנות השישים ואילך חזרה קדילק לעיצוב שמרני וסולידי עם התחלפותו של מעצב הבית האגדי של קדילק ארל לביל מיטשל.

כיום, קדילק היא רכב היוקרה המסורתי הנמכר ביותר בארצות הברית ואף נחשבת לרכב היקר ביותר בארה"ב.

קדילק - The all American car

קדילק נמנית עם המותגים המוכרים והוותיקים של עולם הרכב.

קדילק נחשבת למותג רכב יוקרתי, אשר הציבה רף חדש של סטנדרטים ומצוינות בשוק הרכב העולמי, החל בטכנולוגיה הפורצת, וכלה בעיצוב הנודע והמסורת הוותיקה שהנחילה קדילק להמונים.

  • חדשנות וטכנולוגיה - קדילק נודעה תמיד בשל התעוזה הטכנולוגית שלה שהביאה לקידומו של עולם הרכב ברמה המקצועית. כיום אוחזת בלפיד הטכנולוגיה ה - CTS החדשה שמצליחה להפתיע עם טכנולוגיית ה ? ABS וה - ESP וכן מערכת הצתה אלקטרונית.
  • עיצוב - הקדילאק החדשה מצוידת בשפע של זוויות, קווים ומשטחים שיחד משדרים קו דרמטי ואגרסיבי היוצר מכונית ייחודית בנוף המוטורי. גם בבחירת החומרים הקפידה קדילק על איכות ורמת גימור גבוהה ומוקפדת, תוך חזרה על מוטיב המגן של סמלה של קדילק.
  • מנוע וביצועים - המנוע הכוחני של קדילאק מציע ביצועים ברמה גבוהה ומפתיעה. הקדילק CTS הינה בעלת הנעה אחורית או כפולה, נפח מנוע של 3,564 סמ"ק עם 311 כוחות סוס, מהירות מרבית של 250 קמ"ש, האיצה למהירות של 100 קמ"ש תוך 6.3 שניות.
  • התנהגות כביש ונוחות - קדילאק החדשה מתנהגת טוב מאוד בסיבובים זאת הודות למתלה הספורט, המנוע האימתני המציע ביצועים לא רעים בכלל, וכמובן נוחות תא הנוסעים המעוצבת באופן שונה ומקורי ומעניקה לנוסעים חווית נהיגה מירבית.

מהם הדגמים הפופולאריים של קדילק?

במשך למעלה ממאה שנות קיומה החזיקה קדילק בכובעה הרבה שפנים מנצחים, כגון דגמי קדילאק הבאים:

  • תחת קטגוריית רכבי תור הזהב של קדילאק מככבים שלושת הדגמים הבאים: מכונית הקופה האגדתית "אלדוראדו" שהושקה בשנת 1967, מכונית הסלון "סוויל" שהושקה בשנת 1975 ומכונית ה"סימרון" שהושקה בשנת 1981.
  • תחת קטגוריית רכבי הסלון המפוארים, מככבים דגמי קדילק הבאים: ה ?CTS, ה ? STS וה ? DTS.
  • תחת קטגוריית רכבי השטח מככבת קדילק SRX.
  • תחת קטגוריית רכבי הספורט מככבת לא אחרת מאשר מכונית הקדילק XLR.
  • תחת קטגוריית רכבי הקונספט מככבת ה ? CT קופה קונספט המדהימה.

לסיכום, כיום קדילק מממשת את חזונה משכבר הימים ומצליחה בתחרות האכזרית להביס ולו במקום אחד את המכוניות היפניות.

הבהרה

אנו משתדלים מאד לשמור על המידע באתר מעודכן עד כמה שניתן, אך יתכן כי יופיע מידע שגוי באתר. על הקורא לפנות אל האתרים של החברות עצמן בכדי לקבל את המידע המעודכן ביותר אודותיהן. אין בעלי האתר והמחברים נושאים בכל אחריות מסוג כלשהו לכל נזק שנגרם בעקבות שימוש במידע המופיע באתר.