אוטוסטרדה - פורטל רכב
הנך נמצא כאן:
» »

פאגאני

פאגאני הוא רכב ספורט איטלקי אקזוטי ויוקרתי. פסגת החלומות של כל נהג ראלי ממוצע. פאגאני החלה את דרכה לפני שש עשרה שנה ומאז מחוללת פלאים בשוק המוטורי העולמי. במאמר הבא, נפרט אודות יצרנית מכוניו העל פאגאני ונבחן את מבחר דגמיה של פאגאני ואיכויותיה.

הידעת?

  • בין עשרת מכוניות העל הסדרתיות המהירות בעולם, מככבת ברשימה מכונית העל האיטלקית פאגאני זונדה.
  • פאגאני זונדה זכתה בתואר מובילת טבלת מרוצי הזמן של מגזין הרכב היוקרתי הטלוויזיוני של רשת BBC טופ גיר.
  • המקור לשם זונדה טמון במכורתו של מייסד חברת פאגאני (הורשיו פאגאני) ארגנטינה, בה משמעות השם זונדה היא רוח קרירה ומהירה שמקורה באזור הרי האנדים.
  • הורשיו פגאני עבד במשך ארבעים שנה על יצירת המופת האיטלקית האולטימטיבית הזונדה.
  • חזונו של הורשיו לא נגמר במכוניות שכן בחברתו עובדות יותר נשים מאשר גברים.

60 שניות על יצרן רכב העל האיטלקי פאגאני

יצרנית מכוניות העל וסיבי הפחמן האיטלקית פאגאני אוטומובילי, נוסדה בשנת 1992 על ידי הורשיו פאגאני באזור סן צ'זניו ליד העיר מודנה, שבאיטליה.

אהבתו העזה של הורשיו פאגאני למכוניות החלה עוד בילדותו בארגנטינה כשבנה בגיל 12 מספר דגמים של רכבי על. התשוקה העזה למכוניות לא עזבה את הורשיו ובגיל 20 כבר בנה את מכונית העל הראשונה שלו ה - F3 מכונית שהפכה למכונית המרוץ הרשמית של רנו.

נקודת הציון המכרעת של הורשיו פגאני, נרשמה כאשר הצטרף לצוות המחלקה לחומרים מורכבים והפך במהרה למנהל הראשי של המחלקה.

את חברתו שלו, הקים פאגאני במטרה להעניק ייעוץ, מחקר ופיתוח של חומרים ייחודיים עבור יצרניות של מכוניות על, כגון למבורגיני.

בסוף שנות השמונים החליט פאגאני לעצב דגם של מכונית ספורט וכינה את הפרויקט C8.

ואכן, בשנת 1992 החל פאגאני בייצור הרכב. בשנת 1999 הושקה לראשונה מכונית העל פאגאני זונדה C12 בתערוכת המכוניות בג'נבה וזכתה לתשואות רבות.

כיום, פאגאני נחשבת לאחת מיצרניות העל הנחשבות בעולם של מכוניות ספורט אקזוטיות נדירות.

פאגאני - מכונית על אקזוטית איטלקית

אין ספק כי פאגאני היא מכונית על ספורטיבית ללא רבב, העשויה לעילא ולעילא. המכונית האקזוטית כמובן מתחילה בעיצוב האיטלקי הייחודי העתידני המדויק, המהוקצע, העוצמתי, ההידראולי והיוקרתי.

באשר לטכנולוגיה, חדשנות וביצועים הרי שאין מה לדבר, בכל זאת מדובר באחת מן המכוניות המושקעות ביותר בעולם. פאגאני משקיעה הון בפיתוח ומחקר בכל פרויקט ומיזם

חדש, עובדה המאפשרת לה להגיע לידי תוצרים מושלמים, בטוחים, ומתקדמים הן מבחינת טכנולוגיית הבטיחות והן מבחינת ביצועי המנוע, ומערכות הבקרה והיציבות של המכונית. גם על נוחות אין מה לדבר, פאגאני היא מכונית ספורט יוקרתית ומרשימה במיוחד שלא פוסחת על תא נוסעים דו מושבי מפואר, נוח ומפנק במיוחד.

מהם הדגמים הפופולאריים של פאגאני?

במהלך 16 שנות קיומה של חברת פאגאני נבנו מספר יצירות מופת מוטוריות אקזוטיות שהן חלומו של כל חובב פורמולה מתחיל.

תחת אמתחתה של פאגאני מככבים הדגמים הבאים:

  • zonda s 7.3 - בעלת מנוע של מרצדס בנפח של 7,291 עם 12 צילינדרים, מהירות מרבית של 408 קמ"ש ב ? 5,900 סל"ד. תיבה בעלת שישה הילוכים, מערכת ABS , מערכת מעצורים הידראולית, גלגלי אלומיניום, בולמי זעזועים ומשקל זעום של 1280 קילו בלבד.
  • zonda Roadster - גרסת הרודסטר של פאגאני תואמת במאפייניה הטכניים לגרסת ה ? zonda s 7.3 אולם שונה מאוד בעיצובה.
  • zonda f - בעלת מנוע מרצדס 7.3 ליטרים עם 12 צילינדרים, מהירות מירבית של 408 קמ"ש ב- 5,900 סל"ד והיא מאיצה למהירות של 100 קמ"ש ממהירות של אפס קמ"ש ב- 3.7 שניות.
  • zonda f clubsport - גרסה זו של פאגאני דומה מאוד מבחינה טכנית, אולם שונה במעט מבחינת הביצועים, שכן היא מסוגלת לזנק למהירות מרבית של 443 קמ"ש ב - 6,150 סל"ד, ומאיצה למהירות של 100 קמ"ש ב - 3.6 שניות בלבד.
  • zonda Roadster F - גם כאן, לא הרבה השתנה מבחינת נפח המנוע, אלא השוני ניכר יותר במהירות הרכב שמסוגל להגיע למהירות של 478 קמ"ש ב - 6,200 סל"ד. מכונית הרודסטר F מאיצה למהירות של 100 קמ"ש ב- 3.6 שניות בלבד.
  • zonda R - הגרסה המתקדמת ביותר של פאגאני הנה בעלת 750 כוחות סוס, מנוע בנפח של 5,987 ו ? 12 צילינדרים, מהירות מרבית של 478 ב ? 8,000 סל"ד ושוקלת רק 198 קילו.

לסיכום, אומנם ישראל איננה מייבאת מכוניות כדוגמת פאגאני, אולם אם אתם קופצים מתישהו לחו"ל כדאי לכם לסייר בקרבת העיר מודנה ולראות את אחד מפלאי תבל ? מכונית פאגאני זונדה R.

הבהרה

אנו משתדלים מאד לשמור על המידע באתר מעודכן עד כמה שניתן, אך יתכן כי יופיע מידע שגוי באתר. על הקורא לפנות אל האתרים של החברות עצמן בכדי לקבל את המידע המעודכן ביותר אודותיהן. אין בעלי האתר והמחברים נושאים בכל אחריות מסוג כלשהו לכל נזק שנגרם בעקבות שימוש במידע המופיע באתר.