הוצאות אחזקת רכב

הוצאות אחזקת רכב

עלות הוצאות רכב מהווה אחוז ניכר מכלל ההוצאות של כל משק בית. עמידה על פירוט הוצאות הרכב העיקריות כמו גם הבנת הדינאמיקה שלהן מאפשרת תכנון נבון יותר של ההוצאות. חשיבות הדבר מקבלת תוקף לנוכח העלייה ברמת החיים שאחזקת רכב טומנת בחובה, במיוחד בימים בהם המודעות לתכנון כלכלי נכון במרחב הציבורי תופחת.

ההוצאה למה צריך אותה בכמה זה מסתכם מה משפיע על גובה ההוצאה
ביטוח רכב ביטוח חובה מכסה פגיעות בגוף בלבד, וככל שהרכב יקר יותר כך מקובל יותר לרכוש גם ביטוח מקיף, המכסה פגיעות לרכוש. בעוד עלות ביטוח החובה הינו מפוקח על ידי משרד האוצר, הרי שטווח המחירים האפשרי במסגרת הפיקוח והתרופפות בתקנות הרגולציה בתחום מאז 2006 הביאו לכך שאף במחיר ביטוח החובה ישנם פערים של מאות שקלים בין חברות ביטוח השונות. בין אם ביטוח חובה ובין אם ביטוח מקיף הרי שההוצאה רק על הביטוח מסתכמת במאות שקלים בחודש. שווי הרכב – ככל שעלות הרכב גבוהה יותר, כן יעלה מחירה של פוליסת הביטוח.

נתוני הנהג – ככל שהנהג מבוגר יותר, ועברו נקי מתאונות או עבירות תנועה חמורות, כך יוקל עליו להשיג הנחות במחיר הביטוח.

תחום הכיסוי של הפוליסה – מומלץ לבדוק עם סוכן או חברת הביטוח את המקרים המכוסים בפוליסה. שירות VIP הכולל פינוי וחילוץ של 24 שעות אינו תמיד הכרחי, במיוחד כאשר המדובר הוא ברכב חדש שסיכוייו לשבוק חיים זניחים.

פחת לא צריך אותו, הוא קורה לבד - פחת הוא הירידה בערך הרכב. על אף היותו של הפחת פוטנציאל להפסד של אלפים רבים של שקלים כל השנה, הרבה יותר מהביטוח, ישנה נטייה להתעלם ממנו כיוון שהוא אינו מורגש כמו הכסף שיוצא מרשותנו כמו במקרה של הביטוח, הטסט או התיקונים השוטפים. פחת סביר בשוק במכוניות היום הוא כזה של 12%- 15% מערכו של הרכב. בעוד קצב הפחת מושפע ממגוון סיבות כגון תדמית היצרן, זמינותם של חלקי חילוף ועוד הרי שכמו בכל תחום מסחר ערכו של הרכב נקבע בהתאם לביקוש וההיצע של אותו הדגם. חשוב לדעת כי גורם מרכזי בהעלאת קצב הפחת הינו פופולאריות הדגם בשוק הליסינג. הכלל הוא שדגם המשמש ברבבות עסקאות ליסינג כיום יציף את השוק בתום שלוש השנים משיא הפופולאריות שלו. ישנם דגמים ששילמו את מחיר היות פופולאריים בשוק הליסינג בפחת של עד 20% בשנתם השלישית על הכביש.
צריכת דלק אין צורך להרחיב, נכון? מאות שקלים בחודש.

(לטיפים לחסכון בדלק - הכנס לכאן.)

דגם הרכב – ישנם רכבים שצורכים יותר דלק מאחרים.

אופי השימוש בו – כמה משתמשים ברכב, לאילו מרחקים נוסעים וכדומה.

התנודות התכופות במחירי הדלק שנקבעים על ידי הממשלה.

מיסים מס קניה, מכס ומע"מ

המדינה מחייבת במס עובד שכיר אשר קיבל רכב מעבודתו שכן כל הטבה בעלת שווי משמעותי חייבת במס.

במקרה של אחזקת רכב מהעבודה עלות המס תלויה בשווי השימוש – פרמטר המוגדר בפקודת המיסים ומורכב מאחוז קבוע משווי הרכב ותקנות השעה בנוגע להכרה בשימוש הרכב לצרכים פרטיים לעומת צרכי העבודה, הנוגעים יותר למעביד.
אגרת רישוי שנתי (טסט) כל רכב בישראל חייב לעבור בדיקת רישוי שנתית על פי חוק

עלות הרישוי השנתי בין השנים 2011-2013 הינו 1063ש"ח.

(טבלה מעודכנת של אגרות לחידוש רישיון רכב ממשרד התחבורה)

הקלות לרכבים היברידים

כחלק מחקיקה ירוקה, החליט המחוקק הישראלי להפחית את האחוז מערכו של הרכב המשמש לחישוב שווי השימוש במקרים של קניית מכוניות היברידיות. יחד עם החיסכון המשמעותי בדלק במכוניות אלו, יורד סכום ההוצאות עבור אחזקת רכבים מסוג זה, בין אם זו מכונית פרטית, רכב מהעבודה לשכיר, או רכב תפעולי.