אוטוסטרדה - פורטל רכב

מכונת פוליש לרכב

תוכן [ הסתר ]

הרצון של כל אדם הוא שהרכב שלו יהיה המבריק ביותר שניתן לצפות לו. ואכן, תמיד הרכב יהיה כזה בנקודת ההתחלה. אלא שכאשר עוברים החודשים, המראה שלו הופך למרשים הרבה פחות. הלכלוך מצטבר, ודומה כי אפשר לשכוח מהו הגוון המקורי של הרכב. ובכל זאת, יש בנמצא פתרון יעיל במיוחד: מכונת פוליש לרכב.

המטרה העיקרית של הפוליש

תחום הפוליש, מיותר אולי לציין, אינו נחלתם הבלעדית של כלי הרכב, שעה שידוע השימוש הפופואלרי של הפוליש בניקיון בתים, משרדים ומוסדות. במקרה של הרכב, תכלית הטיפול היא להסיר את שכבת הרכב העליונה, המתבטאת, כמעט תמיד, בלכלוכים ובזיהומים שונים, המצטברים עליו מעצם היותו חשוף לסביבה תמיד. חשוב להדגיש שמכיוון שהפוליש מסיר אך ורק שכבות מיקרוסקופיות, אין כאן כל חשש מפגיעה ברכב עצמו, ובגוונים ה"אמיתיים" שלו.

חשוב להדגיש כי יעיל ככל שיהיה הפוליש, גם היכולות שלו מוגבלות. הוא לא יוכל להתמודד עם שריטות עמוקות במיוחד, ובייחוד כאלה אשר חדרו מבעד לשכבות הצבע השונות של הרכב. בנוסף על כך, כדי שהפוליש יהיה יעיל, חשוב לבצע אותו על רכב נקי לחלוטין (אפשר לנקות טרם הטיפול במעין "פלסטלינה" ייעודית), ורצוי כאשר הרכב נמצא בצל.

מכשירי הפוליש לרכב

את הפעולה החשובה של פוליש לרכב ניתן לבצע בשתי דרכים עיקריות. ההליך מבוסס על טבילה של ספוג במשחת פוליש, שחייבת להתאים לסוג הרכב, ומריחת החומר, תוך הפעלת לחץ, בתנועות סיבוביות על גבי הרכב. המלצה ברורה היא לעבוד עם משטחים קטנים באופן יחסי, ובסוף הדרך לנגב את הרכב באמצעות מטלית ייעודית.

השיטה השניה, הנוגעת יותר לענייננו, מכניסה לתמונה מכונת פוליש לרכב, הידועה גם בתור מכונת ליטוש. מכונות פוליש מהסוג הזה מבוססות על מריחת משחת הפוליש על גבי פד, והצבתו במקום המתאים על פני הרכב. מכשיר פוליש לרכב יבצע את שאר המשימה, כשכל שנדרש מהמפעיל הוא לעבור, בתנועות סיבוביות, על מקומות המתאימים. גם כאן, מומלץ לעבוד באמצעות חלוקה למשטחים, כאשר בכל פעם מסיימים אזור ספציפי אחד של הרכב.

האפשרות האחרת היא להיעזר במכשיר קטן יותר לביצוע הפוליש, כאשר לרוב המדובר הוא באקדח ליטוש, פשוט מאד לתפעול. פעולה זו מתבצעת באזורים קטנים יחסית, אך מאפשרת לבצע את המלאכה בצורה יסודית במיוחד. חשוב מאד להתאים את חומר הפוליש לסוג המכשיר בו נעזרים.

פוליש, ווקס ומה שביניהם

בנקודה הזו, ראוי לעמוד על ההבדל בין פוליש לבין ווקס לרכב – בניגוד למה שרבים חושבים, יש הבדלים בין הפעולות החשובות האלה. ווקס לרכב, מעצם היותו כזה, הוא מעין שכבת הגנה שקופה המתווספת לרכב עצמו, מה שמסייע הן לשמר את המצב הקיים והן להוסיף ברק לרכב. התכלית העיקרית של פוליש לרכב, עם זאת, היא לבצע ליטוש של הצבע, ולחשוף, כאמור, את השכבה ה"מקורית" של הצבע.

מה שכן, שילוב בין הפעולות האלה הוא בהחלט בגדר אפשרות, ויש שיגידו גם שהוא מתבקש. הליך זה, המכונה פשוט פוליש ווקס לרכב, מבוסס על מריחת הווקס מיד לאחר סיום הפוליש, מה שמספק את ההגנה המתבקשת לאותם תאי צבע שנוספו.

אז איך מתחילים?

העובדה הברורה היא שאין בנמצא רכב יכול לשמור על הגוון שלו ללא אי אילו טיפולים, אשר הפוליש והווקס מהווים חלק בלתי נפרד מהם. לכל בחירה מבין אלה שהוזכרו מעלה יש יתרונות וחסרונות, וכל אחת מתאימה לסוג אחר של נהגים. כך, יש כאלה שמעדיפים להשאיר את המושכות לידי מכוני שטיפה מקצועיים, המחזיקים מכונות פוליש מתקדמות במיוחד, ולעומתם אחרים שמעדיפים לבצע את הפוליש בתנאים שהם רואים לנכון, בחניה הפרטית שלהם. בסופו של דבר, כדי לדעת מה לבחור רצוי להתחשב בעלויות, בתדירות הפוליש הנדרשת, בפעולות המשלימות ועוד.

הבהרה

אנו משתדלים מאד לשמור על המידע באתר מעודכן עד כמה שניתן, אך יתכן כי יופיע מידע שגוי באתר. על הקורא לפנות אל האתרים של החברות עצמן בכדי לקבל את המידע המעודכן ביותר אודותיהן. אין בעלי האתר והמחברים נושאים בכל אחריות מסוג כלשהו לכל נזק שנגרם בעקבות שימוש במידע המופיע באתר.